Tuesday, December 15, 2009

Så er der nyt fra DHDL

Hey til alle lockpickers i danmark
Først en stor undskyldning til de folk der har vist interesse for bloggen og ideen om at opstart af en forening/klub.
Det er ikke manglende interesse der har gjort at der ikke er sket noget nyt på blokken i super lang tid ! det er en kombination af manglende tid grundet skæve arbejdstider, fiskeri og anskaffelse af et par børn :-) men da jeg nu igen har fået lidt beder tid og har planer om at bruge den på blokken.
Ind til vider er det planen at forsætte blokken som den er og fylde ny info på men det er meget muligt at den kommer i form af en hjemmeside med tiden.

Morte "klamp" Pedersen

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej.
Hvordan kan jeg lærer og dirke en lås op? Og skal jeg bruge nogle bestemte dirke instrumenter, eller kan jeg bruge typiske ting fra huset? Ville være glad hvis du kunne skrive til mig hvordan og hvad jeg skal bruge for at dirke en lås :) Jeg ved godt der er mange forskællige, men hvis der er en metode til alle slags eller sådan.

-Thiessen13@live.dk

December 23, 2009 1:30 PM  
Blogger k.klamp said...

hey jeg kan kun sige tjek blokken der står hvad du skal bruge.....
men kan godt lave en hurtig forklaring på dine spørsmål.

1.du kan finde mange gratis guides på nettet hvor du kan lære det grundlæggende + der er mange video tutorials m.m. på youtube

2.det er nemmeste som nybegynder at købe et lille billigt begynder sæt! så du ved at grejet er i top. men man kan sagtens selv lave grej(igen tjek youtube). man kan godt bruge sikkerhedsnåle m.m (jeg er selv startet sådan) men det er langt fra optimalt.

3.ja der findes en metode til at åbne alle låse.......en stor nok hammer :-) nej der er ikke et party trick der kan åbne alle låse på kort tid.
det tager lang tid og meget øvelse at blive en go lockpicker !

og husk du må kun picke låse du ejer eller hvor du har ejerns tilladelse !!! + du skal aldrig prøve at picke en lås du er afhængig af som din hoveddør da låsen kan gå i baglås af det !

December 26, 2009 2:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej... jeg har købt en brugt cykel, med indbygget lås uden nøgle (basta click lås). nogen har så valgt at låse den, er det muligt at dirke låsen op?

May 23, 2011 11:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

hej alle der lander her....

jeg har fundet et dansk låseteknik forum der hedder Lockpicking.dk

det er oprettet 2012 men der er ikke så mange posts endnu men det kommer nok:-)

bare en lille henvisning...

March 12, 2012 5:02 AM  
Anonymous Frank K. said...

Hej min cykel er låst og kan ikke finde nøglen. hvad gør jeg.

October 18, 2012 2:12 PM  
Blogger Unknown said...

Morte "klamp" Pedersen vil hør om du ikke lige kan kontakt mig om DHDL på vomare @ gmail . com

January 06, 2013 11:29 PM  
Blogger Unknown said...

mig og en af mine venner har snakke om dettet Laug, og da ikke sketer så meget her på siden, har vi lånt lidt info fra denne side af og har nu starte med at lave en side, http://www.dhdl.dk Dansk Hobby Dirke Laug og vi håber at Morte "klamp" Pedersen kontakter os. men i er alle sammen velkommen på siden, som vi arbejder på for tiden.

/VomarE

January 08, 2013 8:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej alle
Jeg så Mikkel i Hobby-tv - samme dag tildannede jeg et par std hooks + torsion-/tension-/moment-værktøj. Inden aften havde jeg dirket et par billige hængelåse op - fint sted at starte, har jeg efterflg erfaret. Han nævnte netop YouTube som noget af det første og der er MEGET materiale - kunsten her må være at sortere i den store mængde, man uundgåeligt vil støde på. Mvh Henrik

March 27, 2013 4:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsa
Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme igang med at dirke og brug af låsepistol!
Sådan rent fysisk sætter mig mere ind i det
Kan kontaktes telefon og mail
Brianlindblom@yahoo.Com

December 09, 2013 4:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det kunne være en god ide med et forum, hvor men kan poste spørgsmål osv. Jeg har ledt et stykke tid på nettet for at finde et dansk forum med andre som har den samme hobby som mig, men det her er åbenbart det tætteste jeg kommer, synes bare det er mærkeligt at det er så stort i andre lande men i danmark nærmest et tabu !

March 10, 2014 6:59 PM  
Blogger Unknown said...

Hej igen jeg er gået igang med http://dhdl.dk/ igen efter en del familie sygdomme, der kommer også et forum på, som jeg lige nu er ved at sætte op.

/VomarE

March 13, 2014 7:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det lyder godt glæder mig til den kommer op at kører ordenligt :)

March 13, 2014 6:55 PM  

Post a Comment

<< Home