Saturday, September 02, 2006

opstart af Dansk Hobby Dirge Laug ?

Jeg skriver dette indlæg da denne side/blog har kørt nogle mrd og jeg kan se at det har været en god gennemstrøm af mennesker der har været forbi og kikke !

Mit spørgsmål er nu "Er der grundlag for at lave et dirke laug i danmark ?"

Det at "lege" med låse har været noget jeg personligt har haft som interesse i ca 20 år og det er blevet en hobby for mig inden for de sidste 5 år. men jeg må med skam i sindet indrømme at det ikke er andet end 1 år siden, at jeg fandt på at søge viden og information om emnet på nettet ! (til trods for at jeg har været en hyppi bruger af nettet i mange år)

dette åbnede helt nye døre af information for mig og jeg fik øjnene op for at der var klubber og foreninger for den slags . . . men bare ikke i danmark !

Så dette føre mig tilbage til mit spørgsmål "er der grundlag for at lave et dirke laug i danmark? "
Jeg må indrømme at jeg ikke nære det store ønske, om at være manden for at gøre det . . . men gør det dog gerne, hvis det er noget som der er ønske om at få i danmark og der ikke er ander frivillige.

jeg vil gerne have startet en debat om hvad man kunne ønske sig af DHDL ?

klub aftner/work shops ?
medlems blad/ nyheds hjemmeside ?
tuneringer ?
m.m

jeg glæder mig til at få noget indput fra jer, så skriv et indlæg her i bloggen og lad os få noget op at køre hurtigst muligt !

men venlig hilsen Morte "klamp" Pedersen

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsa,

god blog og spændende emne.
Jeg syntes det er spændende hvis man kan lave et virtuelt samlingssted hvor hobby dirk'ere kan komme og lufte ideer, tips og tricks.
Måske også med tiden hvis der er tilslutning nok lave noget konkurrence på tid med et antal ukendte låse :)

At holde det online med f.eks. et forum mv. gør at folk ikke behøver føle sig forpligtet som hvis man gik med i et reelt laug.

Keep up the good work
floaty

September 04, 2006 6:51 AM  
Blogger P. Knudsen said...

Hej!
Synes det vil være en vældig god ide at starte op ! Jeg vil godt selv lægge arbejde i ideen.

Kort beskrivelse !

Per Knudsen
Alder: 50
Ren straffeattest
Uddannelses: Urmager
Interesser: Mange ! men i særdeleshed låsemekanismer
Var lige ved at hoppe fra mit erhverv som Urmager/finmekanikker i 1983 for at blive ansat i et firma ved ”Søerne” i København, Som beskæftigede sig med arkivskabe og sikkerhed.

P.S.
Er ved at købe mig fattig i Lockpicking udstyr fra USA. Og har desuden store problemer med at finde gangbare forklaringer, når jeg skal finde låse ”objekter” at øve mig på… ( folk sender mig normalt nogle mystiske udtryk når jeg spørger )..

I/du er velkommen til at kontakte mig på mail logon@pc.dk

September 04, 2006 11:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Super god ide. Har selv dirker i nogle år og nyder hobbye. Dog er den omgæret med meget mystik og en del fordomme. At være medlem af en officiel forening ville gøre livet meget lettere for os hobby-dirkere.

September 27, 2006 1:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvis der er planer om at opstarte et laug/forening med hobby øjemed, er jeg helt klar.
Har dirket på hobby plan i et par år
/ged ^^

September 29, 2006 5:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

hvad med nogle "virtuelle" låse, som du lavede, og så skulle vi andre drike dem op..

syntes ikke rigtig der sker noget på siden, du må skrive nogle indlæg så der kommer lidt mere debat.

hvormange besøg er der.. ved andre den findes..

January 02, 2007 4:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

heysa jeg er ved at skrive en dansk bruger manual til låsepistol hvis det skulle have interrasse.bobo_dk78@msn.com

April 11, 2007 8:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

en dansk brugsanvisning, hmm ja hvorfor ikke. men er der så meget at forklare, det er jo en følelse i hånden, noget man lære gennem øvelse og øvelse. det grundlæggende står jo beskrevet når man køber den, der ligger jo en A5 side hvor det står.

syntes stadig ikke rigtigt der ellers sker noget på siden..

April 22, 2007 10:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej jeg kan godt lide at pille ved ting der ikke altid er nemt, så hvis der skal vær et laug vil jeg godt tage deltage i det, jeg kender og en del til at lave hjemmesider til et sådan laug hvis det er.

ny indenfor lock picking.

vomare@gmail.com

November 17, 2007 10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

hej der , fed side god ide med at starte et laug ,eller en forening, er selv lige statet men syntes det er meget sjovt og har snart købt mig fattig i hængelæse til at øve på ,
mvh michael
p.s jeg laver mine egne dirke af nedstryger klinger

February 24, 2008 11:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hey

Nice side med informationer.
Sidder selv og venter på mine dirks og låse skal ankomme.
Så jeg kan komme igang med at lege.

Håber da der kommer noget ud af at starte noget op.

Så er jeg da frisk på at være med.

MVH

Pind

March 24, 2008 5:28 AM  
Blogger Johan Høybye said...

Hej

Jeg er en dreng paa 17 aar, der er helt ny inden for emnet. Jeg fandt, at laasedirkning er en udmaerke hobby og tidsfordriver, da jeg altid har fundet det interessant at rode med, hvordan tingene i min hverdag fungerer.
Jeg garanterer, at jeg ikke leger med denne hobby for at bruge det kriminelt.

Men paa den anden side ligner det ikke rigtig, der sker noget paa siden. Det ligner, det er droppet, og det ville da vaere aergeligt.

Skriv til mig, hvis det alligevel skulle gaa hen og blive til noget, nu laegger jeg mit spor, saa man kan kontakte mig.

Lebbelone@gmail.com

Mvh.
Johan

April 28, 2008 11:08 AM  
Blogger Unknown said...

For at gøre denne her side kendt synes jeg at det skulle være en .dk side i stedet for en indviklet lang adresse. Der kunne sikkert også komme mere opmærksomhed omkring siden hvis man kontaktede nogle aviser og fik dem til at lave en artikel om emnet.
Er denne side blevet forladt? der er ikke skrevet nogle nye indlæg siden 2006

April 14, 2009 10:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

der sker ingen ting, der er ikke mange der kender siden, og det er måske også en speciel hobby. mange ville kunne bruge den viden forkert, og det vil ramme tilbage på hobby klubben, og låse branchen..

May 06, 2009 2:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

jeg fandt denne side her www.lockpick.dk hvor der kan købes dirke og låsepistoler på en dansk side.

November 04, 2010 4:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dav, det lyder da godt, at starte en Lock Pick Laug, jeg vil da gerne være medlem i en sådan. Jeg er først begyndt af lege med låse og af få dem op. Det er en spændende hobby.

February 24, 2011 11:40 AM  
Blogger Unknown said...

mig og en af mine venner har snakke om dettet Laug, og da ikke sketer så meget her på siden, har vi lånt lidt info fra denne side af og har nu starte med at lave en side, http://www.dhdl.dk Dansk Hobby Dirke Laug og vi håber at Morte "klamp" Pedersen kontakter os. men i er alle sammen velkommen på siden, som vi god arbejdet på for tiden.

/VomarE

January 08, 2013 8:21 AM  

Post a Comment

<< Home